خرید عمده واسطه ست کنترل پمپ آب در آذربایجان شرقی

خرید عمده واسطه ست کنترل پمپ آب

خرید عمده واسطه ست کنترل پمپ آب در آذربایجان شرقی

ست کنترل پمپ آب یا کلید اتومات پمپ آب چیست؟

ست کنترل پمپ آب یک وسیله الکتریکی است که برای اتصال و قطع خودکار پمپ آب استفاده می شود و به آن دیجیتال پمپ آب یا کلید اتومات پمپ آب نیز می گویند.

قبلاً در مورد نحوه استفاده از ست کنترل و نحوه عملکرد آن صحبت کرده اید.

اکنون که تصمیم به استفاده از ست کنترل گرفته اید، باید دقت داشته باشید که بهترین ست کنترل پمپ آب را هم از نظر قیمت و هم از نظر کارایی انتخاب کنید.

انتخاب ست کنترل مناسب بسیار مهم است. علاوه بر صرف هزینه زیاد، انتخاب نامناسب زمان و انرژی گرانبهای ما را می گیرد. بهتر است در وهله اول بهترین و مناسب ترین ست کنترل پمپ آب را انتخاب کنید تا بعداً متحمل هزینه های زیادی نشوید.

خرید عمده واسطه ست کنترل پمپ آب در آذربایجان شرقی

قبل از خرید دستگاه، بهتر است با اجزای آن آشنا شوید، این امر به شما امکان می دهد تا با جزئیات آشنا شوید و انتخاب بهتری داشته باشید.

اجزای تشکیل دهنده ست کنترل پمپ آب:

پیچ تنظیم فشار

قسمت بالای بدن

فشارسنج

بدن میانی

تابلوی پنل

پایین تنه

برد یا مدار

لاستیک های EPDM

فنر تحت فشار

ست های کنترل چگونه کار می کنند؟

استفاده از آب لوله کشی گاهی اوقات با مشکلاتی همراه است. یکی از مشکلات همیشگی لوله کشی، شدت جریان آب است. حتما تا به حال با این مشکل فشار آب مواجه شده اید، به خصوص اگر در یکی از طبقات بالای آپارتمان زندگی می کنید و به دنبال پاسخی برای این سوال بودید که راه حل مشکل فشار آب چیست؟

این مشکل مخصوصاً برای استحمام و دوش گرفتن که گاهی فشار آب به قدری کم می شود که آبگرمکن های دیواری روشن نمی شوند و آب استحمام سرد می شود، محسوس است.

خرید عمده واسطه ست کنترل پمپ آب در آذربایجان شرقی

همانطور که قبلا توضیح دادیم، ست کنترل دو کار اصلی را انجام می دهد:

اتومات کردن پمپ آب

تنظیم و کنترل فشار پمپ آب

فرآیند خودکارسازی پمپ با استفاده از ست های کنترل مختلف

نحوه کار ست کنترل به این صورت است که وقتی آن را به پمپ آب وصل می کنید و دو شاخه را به برق وصل می کنید، این دستگاه با داشتن یک تابلو برق که به قسمتی به نام دیافراگم متصل است فشار و جریان آب را تنظیم می کند. هنگامی که آب با فشار زیاد یا کم به این دیافراگم برخورد می کند، برد الکتریکی فعال شده و با ارسال برق به پمپ آن را روشن می کند.

به این ترتیب وقتی شیر آب را باز می کنید این عمل تکرار می شود و ست کنترل پمپ آب را روشن می کند و با بستن شیر جریان برق قطع شده و پمپ خاموش می شود. به این ترتیب لازم نیست پمپ شما همیشه روشن باشد.

فرآیند تنظیم و کنترل فشار پمپ آب خانگی با استفاده از ست کنترل

وظیفه دوم ست کنترل تنظیم و کنترل فشار پمپ آب است. برای استفاده بهینه از ست کنترل باید به این نکته توجه کنید: فشار جریان آب داخل پمپ باید همیشه بیشتر از فشار دستگاه ست کنترل باشد. از آنجایی که لوله کشی آب شهری فشار قابل قبولی برای این دستگاه دارد، بنابراین در 99 درصد مواقع فشار جریان آب بیشتر از فشار تنظیم شده توسط ست کنترل است.

برای تنظیم ست کنترل پمپ آب یک صفحه نمایش وجود دارد که می توانید فشار را کنترل و تنظیم کنید. در این صفحه، دکمه ای با سطح فشار از کم به زیاد وجود دارد. معمولا این مقدار بین 2 برابر تا 10 برابر است. فقط باید فشار را روی فشار دلخواه تنظیم کنید.

خرید عمده واسطه ست کنترل پمپ آب در آذربایجان شرقی

انواع ست کنترل برای طبقات مختلف؛

مثل هر دستگاه دیگری، انواع ست کنترل مختلف هستند. به طور کلی، ست کنترل ها به سه دسته تقسیم می شوند:

ساده و بدون پیچ تنظیم

دارای پیچ تنظیم

دارای منبع تحت فشار

به بررسی آنها می پردازیم:

انواع ست های کنترل ساده بدون پیچ تنظیم

این ست کنترل ها فاقد پیچ ​​فشار قابل تنظیم بوده و بر اساس فشار ثابت طراحی شده است. یعنی برای فشار آبی که مثلاً کمتر از 2 بار نباشد طراحی شده اند. قیمت ست کنترل ساده نسبت به سایر محصولات ارزانتر است و معمولاً برای باغ و ویلا و همچنین برای پمپ های 0.5 اسب بخار مناسب است.

انواع ست کنترل مجهز به پیچ تنظیم

این ست کنترل ها رایج ترین وسیله ای است که اکثر کاربران از آن استفاده می کنند و با پیچ تنظیم امکان تنظیم و کنترل فشار آب را به شما می دهد.

اگر قصد خرید ست کنترل را دارید و اگر توصیه های ابتدای مقاله را جدی می گیرید، نگران مدل های بدون پیچ قابل تنظیم نباشید و به سراغ ست های کنترل با پیچ های قابل تنظیم بروید.

این دستگاه ها فروش بالایی دارند و راستش را بخواهید باید جزو بهترین ست کنترل های پمپ آب دسته بندی شوند. برندهای مختلفی در بازار وجود دارد، اما اگر به دنبال این هستید که بدانید بهترین برند این ست کنترل کدام است با بدانید که برند فلو جز بهترین برند های بازار و رقیب سرسخت ست کنترل های خارجی است

انواع ست های کنترل پمپ آب مجهز به هیدروتانک

برخی از ست های کنترل دارای یک مخزن یا منبع تحت فشار هستند که به عنوان هیدروتانک شناخته می شود. این ست کنترل ها بیشتر برای ساختمان هایی با تعداد طبقات زیاد استفاده می شود.

این دستگاه نیز دارای مارک های مختلف می باشد; اما بهترین مارک این دستگاه ها چند مدل است که یکی از آنها برند پنتاکس است که ایتالیایی بوده و کیفیت خوبی دارد. اما این تنها نیست و برندهای دیگری هم هستند که از نظر کیفیت واقعا عالی هستند و می توانید روی آنها حساب کنید، از جمله این برند ها برند فلو است که از نظر کیفیت هم رده خارجی ها هست

خرید عمده واسطه ست کنترل پمپ آب در آذربایجان شرقی

خرید مرحله به مرحله بهترین ست کنترل پمپ آب

خب بریم سر اصل مطلب، پس از آشنایی با دستگاه ست کنترل، اکنون به سراغ نکاتی می رویم که هنگام خرید دستگاه ست کنترل باید از آن ها آگاه باشید.

1- تطبیق اندازه دهانه ست کنترل با پمپ

دهانه های ورودی و خروجی پمپ آب خانگی و ست کنترل باید یک اندازه باشند، مثلاً اگر دهانه خروجی پمپ آب خانگی شما 1 اینچ است، ست کنترل نیز باید 1 اینچ باشد تا بتوان آن را نصب کرد. انواع ست های کنترل دارای دهانه ورودی و خروجی در اندازه های مختلف به شرح زیر می باشند:

نیم اینچ

اینچ

1.5 اینچ

اینچ

از آنجایی که اکثر پمپ های آب خانگی 1 اینچی هستند، بنابراین ست کنترل هایی که دهانه ورودی و خروجی آنها 1 اینچ است بیشتر به فروش می رسد. با این حال، باید به پمپ خود توجه کنید. هنگام خرید ست کنترل، مشخصات پمپ آب خانگی خود را به فروشنده بگویید تا بهترین ست کنترل پمپ آب مناسب شما را خریداری کنید.

اگر دهانه پمپ با ست کنترل یکی نباشد چه کاری باید انجام داد؟

در برخی موارد، اتصال دهانه پمپ و ست کنترل با استفاده از لوله های تبدیل امکان پذیر است. اما بهترین کار استفاده از اندازه های استاندارد ست کنترل است.

2- یک ست کنترل قابل تنظیم بخرید نه ساده

همانطور که در قسمت ست کنترل اشاره کردیم، این دستگاه در سه مدل مختلف طراحی و روانه بازار شده است. یک مدل ساده بدون پیچ تنظیم و مدل دیگر مجهز به پیچ تنظیم فشار است.

مدل دوم فروش بیشتری دارد. زیرا به شما امکان می دهد فشار را تنظیم کنید. بنابراین بهتر است ست کنترلی خریداری کنید که دارای این پیچ تنظیم باشد.

3- توجه به حداکثر فشار و آمپر

ست کنترل ها چه با پیچ تنظیم و چه بدون این امکان دارای دو واحد حداکثر فشار و حداکثر آمپر هستند. برای تعیین این مقدار، این موارد بر روی قسمت بدنه ست کنترل درج می شود.

4- تناسب بین ست کنترل و قدرت پمپ آب خانگی

اگر بهترین ست کنترل پمپ آب را از بهترین مارک خریداری کنید، اما بین برق پمپ و کلید اتوماتیک مطابقت نداشته باشد، بی فایده است.

انواع پمپ آب خانگی دارای قدرت و فشار متفاوت هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. اکثر پمپ های آب آپارتمانی یا خانگی قدرتی بین نیم اسب بخار تا 4 اسب بخار دارند. بنابراین هنگام خرید ست کنترل باید قدرت پمپ آب خود را به فروشنده بگویید.

سوال: اگر قصد خرید ست کنترل را به صورت آنلاین داشته باشیم چگونه میتوانیم بفهمیم که مثلا ست کنترل seoca برای موتور پمپ آب 2 اسب بخاری مناسب است یا خیر؟ معمولا فروشگاه های اینترنتی قسمتی به نام مشخصات فنی کالا دارند، آن صفحه را باز کنید و ببینید ست کنترل از پمپ آب با چه قدرتی پشتیبانی می کند.

این را می توانید از تصویر ست کنترل بارگذاری شده در سایت مشاهده کنید که با علامت اختصاری HP که مخفف اسب بخار است مشخص می شود.

5- توجه به تناسب ست کنترل با دمای آب

نکته دیگری که در خرید ست کنترل باید به آن توجه کنید دمای آب است که این مقدار روی بدنه ست کنترل نیز درج شده است.

معمولاً انواع ست های کنترل می توانند دمای بین 40 تا 70 درجه را تحمل کنند. بنابراین اگر آبی که از پمپ می گذرد دمای بالایی دارد باید ست کنترلی تهیه کنید که دمای بالاتری داشته باشد. این ویژگی به ویژه برای استخرها و غیره بسیار مهم است.

خرید عمده واسطه ست کنترل پمپ آب در آذربایجان شرقی

در ادامه انواع ست کنترل با برندهای مختلف را بررسی کردیم تا بتوانید با توجه به کارایی خود بهترین تصمیم را بگیرید.

ست کنترل سئوکا seoca

اگر به دنبال قیمت و کارایی مناسب هستید سئوکا بهترین گزینه است

این مدل ساخت ایران بوده و جزوه بهترین ست کنترل ایرانی محسوب می شود و از محبوبیت بالایی برخوردار است

تا پمپ با توان 1.5 قابل استفاده است و استفاده از این مدل برای پمپ های با توان بالاتر توصیه نمی شود.

کیت با پلی استر روکش شده است

دارای کابل و پیچ تنظیم

ست کنترل سئوکا فشار سنج یا گیج ندارد

و اگر فشار سنج برای شما مهم است بهتر است از این مدل بگذرید

البته مدل درجه بندی شده نیز موجود است اما به دلیل آب بندی نامناسب استفاده از آن با توصیه نمی شود اما ست کنترل بدونه درجه کیفیت قابل قبولی دارد.

دستگاه‌های ست کنترل سئوکا مانند کیت‌ها، واسطه‌ها و سایر دستگاه‌ها در دسترس هستند و نیازی نیست نگران نگهداری آن باشید.

قیمت این ست کنترل سئوکا نسبت به سایر ست های کنترل کمتر است. اگر زیاد از پمپ آب استفاده نمی کنید این گزینه می تواند گزینه خوبی برای شما باشد اما اگر از پمپ زیاد استفاده می کنید بهتر است از گزینه های با کیفیت بهتر استفاده کنید.

خرید عمده واسطه ست کنترل پمپ آب در آذربایجان شرقی

ست کنترل pc19 فلوFlow

معروف ترین ست کنترل در ایران مدل PC19 یا زرد کله کندی است

این مدل 180 درجه است یعنی زاویه پمپ و لوله 180 درجه است.

اگر لوله شما بعد از پمپ بالا رفت، باید از ست کنترل 180 درجه استفاده کنید

اما اگر می خواهید بعد از پمپ زانو بزنید به جای زانو زدن بهتر است از ست کنترل 90 درجه استفاده کنید که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

این مدل دارای تمامی قطعات لازم برای پمپ دیجیتال مانند کابل، پریز، دو شاخه، گیج فشار، پیچ تنظیم و … می باشد.

نصب این دستگاه بسیار آسان است زیرا تمام تجهیزات را بر روی شما قرار داده است، کافی است برق پمپ خود را مستقیماً به پریز دستگاه وصل کنید و دو شاخه دستگاه را به برق شهری وصل کنید تا دستگاه آماده کار شود.

خرید عمده واسطه ست کنترل پمپ آب در آذربایجان شرقی

ست کنترل فلو Flow

یکی از بهترین ست کنترل پمپ های آب در حال حاضر ست کنترل فلو است

این محصول ساخت ایران است و از کیفیت بالایی برخوردار بوده

رله این دستگاه پاناسونیک است که بهترین قطعات برد دنیا را تولید می کند

دارای دقیق ترین پیچ تنظیم بین ست کنترل ایرانی و چینی می باشد و به راحتی می توانید بر حسب نیاز خود حساسیت شروع و توقف پمپ را کم و زیاد کنید.

این مدل اتوماتیک کابل و دو شاخه ندارد و باید خودتان کابل و دو شاخه را نصب کنید.

نصب این دستگاه بسیار مهم است. در بسیاری از موارد نصابان پمپ برای سهولت کار، ست کنترل را درست نصب نمی کنند و عمر مفید دستگاه تا حد زیادی کاهش می یابد

خرید عمده واسطه ست کنترل پمپ آب در آذربایجان شرقی

بهترین ست کنترل را با بهترین مارک از قیمت پلاس خریداری کنید

قیمت پلاس نماینده فروش انواع ست های کنترل در ایران است، مزیت خرید از قیمت پلاس این است که برندهای نامرغوب و بی کیفیت را نمی فروشیم، از طرفی می توانید قبل از خرید با کارشناسان ما صحبت کرده و مشاوره رایگان برای خرید بهترین ست کنترل پمپ آب دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *